موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت:در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی خدمات، دادگستری ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان پزشکی قانونی و دیوان عدالت اداری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ارائه روزانه بیش از یکصد هزار خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی

آقای کاظمی فرد اظهار کرد: پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی براساس تکلیف در سند تحول قضایی و همچنین تکلیفی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی است ایجاد شد و در آن تکالیف ملزم به اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند شدیم که این تکالیف در سال ۱۴۰۱ کمابیش انجام شد و مردم می‌توانند به این پنجره واحد مراجعه کنند و از ۲۸ خدمتی که در آن جا قرارداده شده، استفاده کنند.

وی درباره خدمات ارائه شده در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند گفت: این خدمات مربوط به دادگستری ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان پزشکی قانونی و دیوان عدالت اداری می‌باشد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از خدمات پرکاربردی که در پنجره واحد مورد نیاز مردم است موضوعات ابلاغ الکترونیک قضایی، اطلاع رسانی پرونده، دریافت نوبت حضور در مراجع قضایی، سازمان پزشکی قانونی، دریافت و صدور گواهی عدم سوء پیشینه، اطلاع یافتن از آدرس‌های مربوط به مراجع قضایی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، وضعیت کارشناسان، وکلا، برخی خودکاربری‌ها مانند دادخواست بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری و سایر خدمت‌های دیگر است.

آقای کاظمی فرد با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از پنجره واحد الکترونیک قوه قضاییه گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر وارد پنجره واحد الکترونیک قوه قضاییه می‌شوند و بیش از ۱۰۰ هزار خدمت دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: در سال جاری در نظر داریم که خدمت جدید لایحه را به صورت خودکاربری در سبد خدمات مان در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی اضافه کنیم تا مردم بتوانند لایحه‌های خودشان را بدون مراجعه حضوری برای مراجع قضایی ارسال کنند.

 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.